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Klassische Brand-Entwicklungsstrategien greifen zu kurz für effektive Markeninszenierungen im digitalen Raum. Der Verlust von Kontrolle und Positionierungshoheit in einer unüberschaubaren Vielzahl von Kanälen und Maßnahmen erfordert neue und erweiterte Markenkonzepte. Uhura designt nicht nur Marken und Content-Strategien, sondern entwickelt Frameworks für aktive Markenführung und Branded Content im digitalen Raum.

Neue Services und Anwendungen stellen in der Regel auch neue Anforderungen an Organisation und Betrieb. Neues Wissen muss aufgebaut werden und in etablierte Organisationen implementiert werden, damit sie schlagfertiger und effektiver werden. Uhura bietet verschiedene Trainings für digitales Marketing und Experience Design.

 

Uhura unterstützt Unternehmen bei der Implementierung und Weiterentwicklung digitaler Strategien, Services und Produkte in die Kunden-Teams und Geschäftsmodelle. Denn neue Services und Anwendungen stellen in der Regel auch neue Anforderungen an Organisation und Betrieb.

Durch eine fundierte Analyse von Daten, Business-Insights, Markt-Trends, die das Interaktions-Verhalten der Nutzer*innen bestimmen, evaluieren wir die besten und sinnvollsten Lösungen für die Gestaltung einer nachvollziehbaren und begeisternden Nutzer-Erfahrung. Gemeinsam mit unseren Kunden arbeiten wir mit verschiedenen Prozesstools wie Prototyping, Usabilities Tests, Erwartungs- und Kontext-Definitionen, um nicht nur Design sondern auch Content, Technologie und Markenattribute zu berücksichtigen.

Uhura nutzt qualitative und quantitative Analysemethoden und Tool-Sets, um ein tiefes Verständnis für die Nutzerbedürfnisse und Zielgruppen zu erzeugen. Basierend auf den so generierten Insights können wir valide und nachvollziehbare Strategieoptionen in Produktentwicklung und Marketing entwickeln.

  • Branddesign and architecture
  • Brand- and visual guidelines
  • Corporate design
  • Content strategy development
  • Tonality and identity maps
  • Hosting-Management
  • Application Support
  • API and interface integration
  • Monitoring, Optimization
  • Feature Design 
  • Technologial Developements

  • Markendesign und Architektur
  • Marken- und Visual Guidelines
  • Corporate Design
  • Contentstrategie Entwicklung
  • Tonality und Identity maps
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  • Bildredaktion
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  • Content Management
  • Grafik

  • Hosting-Management
  • Anwendungs-Support
  • API- und Schnittstellenintegration
  • Monitoring, Optimierung
  • Feature-Design 
  • Techn. Weiterentwicklungen

  • SEM/SEA
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  • Social-Media-Strategien
  • Social-Media-Kampagnen
  • Social-Media-Management
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  • Markendesign und Architektur
  • Identity Design
  • Visual (Content) Guidelines
  • Tonality Design
  • Employer Branding
  • Editorial-Produktion
  • Storytelling-Produktion
  • Explainer Content
  • Videoproduktion und Motiondesign
  • Visual Content
  • Projektmanagement
  • Back- und Frontendentwicklung
  • API- und Schnittstellenorchestrierung
  • CMS-Programmierung
  • Mobile-Apps
  • Usability-Design
  • Informationsarchitektur
  • Interfacedesign
  • Visual Design
  • Prototyp und Wireframes
  • UX/CX Tests
  • Innovationsworkshops
  • Design Thinking Workshops
  • Digital Marketing Trainings
  • Social Media Marketing Trainings
  • Tool-Trainings (CMS, CRM, Search)
  • Miniconferenz-Design und Umsetzung

  • Innovationsmanagement
  • Technologiemanagement
  • Ressourcenmanagement
  • KPI-Analytics
  • Implementierungsstrategien
  • Customer Journey Mapping
  • Servicedesign
  • Wireframes/Prototypen
  • User-Befragungen und Tests
  • Content-Strategien
  • Brand-Design
  • Kundendaten-Analyse
  • Social Data Analyse
  • Websphere Data Analyse
  • Suchintentionen
  • Content Audits
  • Wettbewerber-Analyse
  • Trend-Recherche

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Margarita Kozakiewicz
CEO, Content Director
+49 30 3644409-53
mk@uhura.de

Social Media

Storytelling

Social Media Posts by Uhura

Do you want to inspire and retain your customers with stories?

People visit websites. But they communicate, meet or share content on social media. Social media marketing and content marketing are one of the most important components of the marketing mix for all companies today. No matter if it is B2B or B2C social media marketing. Because this is where they reach and engage people and generate an addressable following, inspire and retain customers.

Uhura connects people, brands and products – not as a social media agency, but as a social storyteller.

References

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Exploding Head EmojiMonocle EmojiBrain EmojiFist EmojiHeart Eyes EmojiThumb Up EmojiNerd EmojiHand Shake Emoji

From I think to I know - before we write a story for you, we get to know the needs of your users.

Exploding Head Emoji
1.
Monocle Emoji

Analysis and audit

A good story resonates with the audience because it picks up on something that excites, interests or fascinates the audience. So, to tell a good story, it helps if you know your audience and what you want to tell and how you want to tell it. User relevance can be created through sserendipitous coincidences or through data and fact-based analysis of customer behaviour and needs. We analyse different data points to get better customer insights and to provide strategy and creation with the right background and input - for a successful campaign or content strategy.

Analyse und Audit Photograph
Brain Emoji
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Fist Emoji
Strategie Und Story Photograph

Strategy and story

Telling a good story requires creation, planning and strategy. Uhura develops strategy routes with its clients that provide a story framework, but still leave enough room to react to different dialogue groups and deliver surprising contents. In this way, a consistent brand image or product story can be told over longer periods of time.

Heart Eye Emoji
3.
Thumb Up Emoji

Creative production

Relevant and unique content is the result of passion and precision. Uhura has won multiple national and international awards for its social media content, campaigns, videos and graphic solutions. It's nice when a good story convinces, usually through clear content and visual sovereignty. Whether as Instagram Story, Timeline Storytelling, LinkedIn Article or in cooperation with influencers, we find relevant formats and the right channel for your target group and inspire them with social media storytelling.

Creative production, Stories by Uhura
Social Media posts by Uhura
Nerd Emoji
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Paid media efficiency through data and technology

Distributing our content and stories to the right target audience at the right time makes our campaigns efficient. We develop performance and media plans that efficiently drive traffic. We use social media, influencer and content marketing strategies and tactics, optimise search and pay-per-click campaigns through effective creative, relevant content and a deep understanding of data.

Let's tell your story together! It's certainly worth it.
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